06:43 | شنبه 12 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واحد مسکونی

تورم سالانه املاک مسکونی تهران به ٧١.٨ درصد رسید
نماد برتر- طبق اعلام مرکز آمار ایران،نرخ تورم سالانه املاک مسکونی تهران در دی ماه به ٧١.٨ درصد رسید که نسبت به ماه قبل، ٣.٦ درصد افزایش داشته است.
پیش بینی افزایش۳۰ درصدی عرضه خانه با قانون جدید مالیات / مصالح ارزان شد !
نماد برتر- عضو کمیسیون عمران مجلس با ادعای اینکه قیمت مصالح کاهش یافته پیش بینی کرد با اجرای قانون جدید مالیات بر خانه‌های خالی، عرضه واحدهای مسکونی با رشد ۳۰ درصدی همراه باشد.
احتمال افزایش اختیارات وزیر صنعت برای کاهش قیمت فولاد و سیمان
نماد برتر- رئیس کمیسیون عمران مجلس از احتمال افزایش اختیارات وزیر صنعت برای کنترل قیمت فولاد و سیمان خبر داد.
احتمال افزایش اختیارات وزیر صنعت برای کاهش قیمت فولاد و سیمان
نماد برتر- رئیس کمیسیون عمران مجلس از احتمال افزایش اختیارات وزیر صنعت برای کنترل قیمت فولاد و سیمان خبر داد .
بورس بالاتر از مسکن و سکه قرار گرفت
نماد برتر- بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ در بین چهار بازار بورس، مسکن، سکه و ارز، بالاترین بازدهی سالیانه به میزان ۵۱ درصد به بازار سرمایه تعلق داشته است.
این چه حبابی است که ۵۰ سال نترکیده؟!
نماد برتر- یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه سالیانه ۴ تا ۵ درصد به حاشیه نشینی در تهران افزوده می شود گفت: ۵۰ سال است همواره از حباب مسکن صحبت می شود اما هرگز تخلیه نشده است.
هزینه مسکن رکورد ۱۰ ساله را زد / ۴۹ و ۳۶ درصد در تهران و شهرستانها
نماد برتر- طبق اعلام وزارت راه ، سهم بخش مسکن در هزینه خانوارهای تهرانی و شهرستانی رکورد ۱۰ ساله را زد و به ۴۹ و ۳۶ درصد رسید.
اوراق سلف مسکن به زودی در بورس کالا رونمایی می‌شود
نماد برتر- معاملات اوراق سلف مسکن که به فروش متری مسکن شهرت یافته به زودی در بورس کالای ایران آغاز می شود؛ این خبری است که پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پی انجام اقدامات لازم و همکاری این وزارتخانه با بورس کالا اعلام کرده است.
رونمایی از اوراق جدید در بورس کالا و اعتراف به برتری بازدهی بورس
نماد برتر- مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه با اشاره به بازدهی ۵۱ درصدی بورس نسبت به ۲۶ درصدی مسکن در ۱۰ سال اخیر از آغاز معاملات اوراق سلف مسکن در آینده ایی نزدیک و در بورس کالا خبر داد.
خوزستان متری ۲۳ میلیون!؟
نماد برتر- رییس انجمن انبوه سازان خوزستان با بیان اینکه اعلام میانگین قیمت متری ۲۳ میلیون تومان برای استان خوزستان دور از ذهن است، گفت: در مناطق معدودی از اهواز قیمتها بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان و در اکثر محله ها ۴ تا ۸ میلیون تومان است و نمی توان متوسط ۲۳ میلیون تومان را به راحتی پذیرفت.
افزایش قیمت مسکن ملی تکذیب شد
نماد برتر- پس از آنکه مسئولان بنیاد مسکن به هزینه ساخت متری ۳.۳ تا ۴ میلیون تومان مسکن ملی اذعان کردند، وزارت راه و شهرسازی افزایش هزینه ها را تکذیب و اعلام کرد که هنوز نرخها بر اساس برآورد ۲.۷ میلیون تومان سازمان برنامه و بودجه است و تعدیلهای احتمالی در آینده اعلام می شود.
اعطای وام ۲۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی خانه‌های فرسوده
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات ۲۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی واحدهای فرسوده در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود.
۳۰ میلیون واحد مسکونی  تحت پوشش بیمه قرار می گیرد
نماد برتر- طبق اعلام رئیس کل بیمه مرکزی صندوق بیمه بلایای طبیعی حدود۳۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش قرار می گیرد.
شرط چند برابر شدن یارانه معیشتی/ مطلقا چیزی را گران نمی کنیم
نماد برتر- طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه در صورت حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی، یارانه معیشتی دو تا سه برابر خواهد شد.
تشکیل تعاونی مسکن ویژه قالیبافان
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از تشکیل تعاونی مسکن ویژه قالیبافان خبرداد و گفت: قالیبافانی که نیاز به صدور یا تمدید کارت قالیبافی دارند بدون مراجعه حضوری و به صورت آنلاین می توانند درخواست خود را در سایت اتحادیه ثبت و کارت قالیبافی دریافت کنند.